Het SVVS-keurmerk
|
In Nederland en België zijn jaarlijks vele organisaties met het
sinterklaasfeest bezig. We geven vaak gul als het om Sinterklaas gaat.
Rond het jaar 2000 ontstond onder het sintvierend publiek steeds meer
de behoefte aan een kwaliteitskeurmerk voor sinterklaasorganisaties.
Men werd steeds vaker geconfronteerd met ‘Klazen en Pieterbazen’ die
onder het genot van een borrel in een korte periode alleen maar veel
geld willen verdienen en het vaak niet zo nauw nemen met hun agenda, de
kwaliteit van de kleding en het acteerwerk van Sint en Piet.
|
|
Op 1 januari 2006 werd op initiatief en in beheer van de SVVS een keurmerk
voor de sinterklaasbranche in het leven geroepen. Het doel van het
keurmerk is het streven naar kwaliteit binnen deze branche. Het nieuwe
sinterklaaskeurmerk werd in oktober 2006 o.a. door de Telegraaf en SBS6
onder aandacht van het Nederlandse publiek gebracht. Houders moeten
voldoen aan bepaalde criteria en zich houden aan een gedragscode.
|
|
De criteria van het keurmerk zijn vastgesteld door het stichtingsbestuur.
De aanvrager voor het SVVS-keurmerk wordt vooraf getoetst door een
keurmerkcommissie, welke bestaat uit leden van het stichtingsbestuur en
door het bestuur aangewezen deskundigen. De commissie bepaalt of de
aanvrager ook daadwerkelijk voor het keurmerk in aanmerking komt. Het
keurmerk heeft een geldigheidsduur van twee jaar en kan, mits de houder
aan de criteria blijft voldoen, voor een periode van twee jaar weer
worden verlengd.
|
Het SVVS-kwaliteitscertificaat.
|
Wilt u meer weten over het SVVS-kwaliteitskeurmerk, bezoek dan onze website
http://www.sinterklaaskeurmerk.nl
Het SVVS-keurmerk is o.a opgenomen in de catalogus van keurmerken van het Keurmerkinstituut te Zoetermeer.
Dit instituut kunt u vinden op http://www.keurmerk.nl
|